همه چیز درمورد انواع تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه

  • صفحه اصلی
  • /
  • همه چیز درمورد انواع تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه

در این بخش خبری از مجموعه سعی داریم تا به بررسی همه چیز در مورد انواع تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه بپردازیم. داشتن اطلاعات کافی در این زمینه بسیار مقبول خواهد بود و توصیه می شود تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. به این منظور توصیه می شود تا در قدم اول به بررسی جداگانه هر یک از موارد ذکر شده به پردازیم و سپس جزئیات را آشکار سازی نماییم. سخن نخستین این حوزه در این راستا مطرح می شود که آلیاژ فولاد، به نوعی پایه و اساس تولید هر دو ورق سیاه و گالوانیزه می باشد، اما نکته قابل توجه اینجاست که این دو ورق، بر اساس ویژگی ‌های ساخت،  مشخصه ‌های شیمیایی و شکل ظاهری، تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند. علاوه بر این موارد، جدول استاندارد، مزیت ها و کاربردهای ورق گالوانیزه و ورق سیاه را کاملاً با یکدیگر متفاوت میشمارد.

ورق سیاه چیست و چه کاربردی دارد؟

آهن آلات در دو گروه آهن آلات صنعتی و آهن آلات ساختمانی دسته بندی می شوند. سپس این دو گروه نیز به دسته های جزئی تری تقسیم می گردند. ورق ها به صورت رول فرم و شیت راهی بازار می شوند. از اقسام ورق ها می توان به ورق سیاه معمولی و ورق سیاه صنعتی اشاره داشت، که دارای تکنولوژی های گوناگونی از بابت ساخت هستند. استانداردهای که به منظور تولید ورق سیاه معمولی مورد استفاده قرار میگیرد، نوع ST37 می باشد که بیشتر در ساختمان ها و سوله ها یاد می شود. ورق سیاه نام مشترک صفحات سرد معمولی میباشد که به آن نوار ورقی نورد گرم هم گفته می شود. تاثیر هوای مرطوب یا باران در زنگ زدگی این محصول واضح است و این در حالتی است که به دور از گرما سطح باشد.

از ورق سیاه بیشتر در تولیدات:

  • ماشین و خودروها
  • و در ساخت کشتی ها
  • و در عملیات نظامی به منظور ساخت تانک ها نیز استفاده می شود.

ورق گالوانیزه چگونه ساخته می شود؟

هویداس که بزرگترین تهدید برای سازه های فولادی، رطوبت است. ساختمان‌ های فلزی، در برابر صدماتی چون آتش‌ سوزی، باد های شدید و باراند‌های سیل ‌آسا وو اسیدی بسیار مقاوم هستند؛ در کنار این مسائل، این سازه ها هم اگر به خوبی پوشش داده نشوند، رطوبت در مدت زمان بسیار مسبب زنگ‌ زدگی این مورد نیز خواهد شد. ورق‌ های گالوانیزه که کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون دارند، به علت پوشش منحصر به فرد خود از زنگ‌ خوردگی دور هستند؛ همین علت سبب شده است تا این ورق ‌ها از محبوبیت بسیار بالایی  در حوزه صنعتی برخوردار باشند. ورق های گالوانیزه بر اساس ورق نورد سرد و شسته شده برای از بین بردن حباب زنگ زدگی ساخته می شوند و بعد در دمای بالا گالوانیزه می گردند و سپس رنگ پخت فلوئور وکربن روی سطح مذکور اعمال می شود.

 از صنایع فلزی که ورق گالوانیزه استفاده می نمایند،

رضایتمندی کامل خود را همواره اعلام می دارند

چراکه شامل کاربردهای وسیعی می باشد و بسیار محکم است.

همچنین تا زمانی که سطح لایه رویی محافظت شود، خراشیدگی نیز بر روی سطح باقی نخواهد ماند.

پس از تعاریف، حال به بررسی تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه میپردازیم.

تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه در چه موارد است؟

ورق سیاه مشکی می باشد؛ در هنگام جوش نسبتاً شکننده است و در یک کلام از بین رفتن آن آسان است. گالوانیزه گرم داغ است و سخت و محکم، پس در نتیجه بسیار مقاوم میباشد، در حوزه شکل گیری نیز شکل دهی راحت تری را قبول میکند. از جنبه وزن نیز مناسب می باشد. ورق های گالوانیزه گرم با لایه ای از روکش پوشیده شده است که ضخامت آن فقط در حدود 10 میکرون هست. لازم به یادآوری است که پوشش های بسیار نازک هیچ تاثیری بر روی وزن کلی ندارند. بررسی این دو نوع ورق بدیهی است. بازهم استفاده از ورق گالوانیزه برای اتاق در خانه ها توصیه می گردد و بیشتر توصیه ها به علت وجود خاصیت ضد زنگ بودن ورق گالوانیزه می باشد.

با این حال در یک کلام می توان گفت که تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه به شرح زیر هم دسته بندی می شود:

  • مقاومت در برابر اکسید آهن
  • زمان تولید
  • ظاهر ورق
  • پایه تولید
  • کاربرد
  • ابعاد

بررسی پایه تولید ورق سیاه و ورق گالوانیزه

علاوه بر موارد ذکر شده در تیترهای فوق، بهتر است تا به این مورد هم اشاره ای هرچند کوتاه داشته باشیم. اساسی ترین و مهم ترین تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه در این نکته است که ورق سیاه، یک ورق فولادی پایه محسوب می شود و این در حالی است که ورق گالوانیزه، یک ورق فولادی ثانوی هست؛ به عبارتی دیگر، احتمال تولید ورق گالوانیزه از ورق سیاه وجود دارد. تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه از جهت زمان تولید به این شرح می باشد که فرآیند و پروسه تولید ورق ‌های گالوانیزه با سرعت بالایی صورت می گیرد؛ در حالی ‌که فرآیند تولید ورق‌های سیاه تا حدودی زمان ‌بر اعلام می شود.

قیمت ورق سیاه و ورق گالوانیزه در بازار امروز

وجود انواع تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه مسبب وجود انواع تفاوت ها در قیمت محصولات می باشد. در چنین محصولات پایه صنعتی، نکات خیلی ریزی می تواند در قیمت نهایی محصول دخیل باشد؛ به همین منظور توصیه می شود تا قبل از خرید تمامی جزئیات را در نظر داشته باشید. چنانچه اطلاعات کافی در خصوص موارد دخیل در قیمت نهایی محصولات ندارید می توانید از افراد خبره و یا پشتیبانان فروشگاه های اینترنتی کمک بخواهید. برای مثال از جمله عام ترین عامل دخیل در قیمت گذاری محصولات، ابعاد مذکور می باشد؛ سپس می توان به درجه کیفی محصولات اشاره داشت و هزاران مورد دیگر.

این موارد صریح ترین مورد ها می باشد.

همراه و همگام با شما هستیم تا بهترین ها را تهیه کنید.

تهیه بهترین ها امر مشکلی نیست؛ تهیه بهترین ها با هزینه های مقرون به صرفه هدف ماست.

سعی داشتیم تا به اصلی ترین تفاوت ورق سیاه و ورق گالوانیزه داشته باشیم.

چنانچه سوالات تخصصی تری در خصوص مبحث این بخش داشتید، می توانید با ما در تماس باشید.

ارتباط با مجموعه فرفورژه سازان تبریز

مشاوران خبره این مجموعه آماده هستند تا بهترین پیشنهادات و ایده ها را هم برای شما اعلام نمایند.

تا شما نیز از بابت سفارشات خود اطمینان خاطر داشته باشید.

تلفن تماس با فرفورژه سازان: 09120279201

جیمیل فرفورژه سازان تبریز برای ارتباط با ما : ferforjesazan@gmail.com