فرفورژه چیست ؟

• صنایع فلزی فرفورژه سازان:
در ساخت درب فرفورژه برای سهولت و هر چه بهتر باز و بسته شدن دربهای فرفورژه از لولاهای فولادی همراه با بلبرینگ استفاده میشود که باعث افزایش طول عمر دربهای فرفورژه میباشد.

ریخته گری چدنی و مراحل ساخت گل نرده چدنی:


در بخش طراحی با استفاده از دقیق ترین نرم افزار ها درب فرفورژه مورد نظر به صورت سه بعدی طراحی شده و با دستگاه cnc طرح درب فرفورژه بر روی قالب فولادی تراش داده شده و آماده قالب گیری می باشد و در  مرحله قالب گیری می باشد و در مرحله قالب گیری درب فرفورژه قالب درب فرفورژه گرفته شده و آلیاژمورد نظر به صورت مذاب داخل قالب ماسه ای ریخته می شود. 

دربهای دست ساز
دربهای دست ساز نوعی از دربهای فرفورژه لوکس می باشد که در ان طرح فرفورژه لوکس به صورت کاملا دستی و به صورت کاملا دستی و بدون دخالت دستگاههای مکانیکی صورت می گیرد در این نوع از دربهای دست ساز فرفورژه لوکس به آهن توسط کوره آهنگری گداخته شده و با استفاده از ابزارهای دستی به صورت کوبه ای کوبیده شده و اشکال بسیار زیبای اسلیمی به فلز داده می شود.

• مراحل ساخت محصولات فرفوژه :   
ساخت محصولات فرفوژه لوکس در گروه فرفورژه  سازان با اصول مهندسی و با استفاده از دستگاهها و ابزارهای پیشرفته روز ساخته می شود.
جوش مورد استفاده در صنایع فلزی فرفورژه سازان از دستگاههای migmag که همان جوش برق با گاز محافظ co2 مقاومت بیشتری را دارا می باشد که در قسمت دیگر راجب کاربرد این نوع جوش برق توضیح خواهیم داد. پس از اتمام مرحله جوشکاری مرحله سنگ زنی می باشد که تمامی برجستگی های جوش توسط ان از بین می رود و پس از مرحله سنگ زنی مرحله فلپ زنی می باشد که باعث از بین بردن خشهای محل سنگ کاری می باشد .
• درزگیری کوره ای:
پس از مراحل شستشو و پاکسازی سطح درب فرفورژه و یا نرده فرفورژه تمامی درزهایی که رنگ به سختی به ان نفوذ پیدا می کند با درزگیر مخصوص فرفورژه گرفته شده که باعث عدم نفوذ آب و گرد و غبار به آن قسمت می شود.

رنگ امیزی الکترواستاتیک ( رنگ کوره ای):


رنگ آمیزی الکترواستاتیک ( رنگ کوره ای) نوعی از رنگ آمیزی می باشد که به صورت دو نوع رنگ پودری و رنگ مایع که در صنعت به کار گیری می شود در این روش پس از مراحل تمیز کاری و پاکسازی فرفورژه که به صورت گرده زنی¬ – چربی زدایی – سمپراس و اسید شویی انجام می شود رنگ توسط ابزارها و دستگاههای مخصوص به سطح فرفورژه زده شده و در کوره های مخصوص پخت رنگ به مدت مشخص و دمای معین که بستگی به نوع ضخامت و جنس فرفورژه دارد قرار گرفته و انجام می گردد.

• دربها و محصولات فرفورژه و چدنی گروه فرفورژه سازان : 
گروه فرفورژه سازان علاوه بر تولید گلنرده آهنی و چدنی محصولات فرفورژه و چدنی که به صورت درب فرفورژه و چدنی نرده و حفاظ و نرده پله و پله دوبلکس طراحی و تولید می نماید.

• پروژه های فرفورژه سازان :  
 فرفورژه سازان از بهترین طراحان و تولید کنندگان و صادر کنندگان دربها و نرده های فرفورژه در خاورمیانه می باشد.

 

 

اجزای تشکیل دهنده درب فرفورژه :
فرفورژه چیست ؟
کافیست به اطراف و محل زندگی خود توجه داشته باشیم در بیشتر ساختمان ها از دربهای آهنی که طرح های متنوعی از نقشهای زیبای هنری و اسلیمی را در خود جای داده است.

 

• فرفورژه و ویژگی های آن :
فرفورژه و یا گل نرده که امروز در زندگی ما نقش مهمی دارد و در بیشتر فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. ( دکور فرفورژه – تخت خواب فرفورژه – مبلمان فرفورژه – و در ورودی منازل و نرده فرفورژه)
علت محبوبیت فرفورژه در زندگی بشر زیبایی و ظرافت و از استحکام و مقاومت آن میباشد که باعث امنیت در منازل و ادارات و اماکن عمومی می باشد. 
زیبایی بیش از اندازه محصولات فرفورژه یکی از عوامل مهم و در استفاده ان در اجزای مختلف ساختمان شده است. فرفورژه محصول زیبایی است که دارای تنوع بسیار بالایی می باشد که با خلق اثراتی زیبا به زیبایی محیط زندگی کمک بیشتری می کند.
فرفورژه در ایران به گل نرده معروف می باشد. از تغییر شکل میلگرد و یا چهار پهلو که قسمت سر آن شکل خاصی ( حلزونی) فر بسته و یا فورج داده شده گفته می شود که در ایران به دست هنرمندان آهنگر به صورت چلنگری رواج خاصی دارد که این امر سبب رونق بخش اهنگری و صادرات ویژه این محصول (فرفورژه) به کل جهان گردیده است. 
این فلز در کوره های اهنی در دمای 210 الی 230 درجه آماده شکل دهی و تغییر حالت می باشد که این عمل توسط پتک های دستی و یا مکانیکی وقتی دستگاههای فرفورژه زن که طراحی و ساخت آن توسط هنرمندان ایرانی می باشد صورت می پذیرد. محصولات متنوع و زیبایی که با فرفورژه ساخته می شود و در زندگی روزمره انسان نقش ویژه دارد.